Porady ekspertów zarządzania kryzysem

Zarządzanie sytuacją kryzysową jest kluczową funkcją każdej organizacji.

Porażka w zarządzaniu kryzysowym może skutkować poważnymi szkodami dla interesariuszy, nadszarpnąć finansowe aktywa organizacji lub nawet je zrujnować.

W zespole zarządzania kryzysem zawsze powinno być miejsce dla praktyka PR.

Oto co radzą ci, którzy mieli do czynienia z co najmniej jednym kryzysem:

1. "Buduj relacje z mediami na długo przed pierwszym kryzysem. Kiedy zaczynałam pracę w public relations nie znałam osobiście żadnego dziennikarza. Dziś znam wszystkich z mojej listy mediów." - kierownik działu marketingu w wydawnictwie, 5 lat doświadczenia w public relations

2. "W czasie kryzysu dziennikarze, z którymi spędziłeś tyle czasu na przyjęciach nagle zamieniają się w zimne i bezlitosne hieny. Komunikacja z mediami w kryzysie to bardzo skomplikowana układanka, w której dobre relacje z dziennikarzami są tylko jednym z jej elementów." - kierownik działu public relations w firmie odzieżowej, 3 lata doświadczenia w public relations

3. "Wójt, burmistrz lub prezydent, który krzyczy do słuchawki, że absolutnie panuje nad sytuacją i tak naprawdę to nie ma żadnego kryzysu daje sygnał, że jest dokładnie na opak." - konsultant public relations, 4 lata doświadczenia w zarządzaniu kryzysem w administracji państwowej

4. "Czyny więcej mówią niż słowa. Jeżeli klient nie ma zamiaru niezwłocznie rozwiązać problem i przystąpić do odbudowy wizerunku, wtedy nikt nie okaże mu odrobiny zaufania i lepiej z miejsca odrzucić ofertę współpracy z nim." - konsultant public relations, 3 lata doświadczenia w strategicznym zarządzaniu kryzysem

5. "Kiedy masz wrażenie, że nikt Ciebie nie widzi i nikt nie słucha, to znaczy, że jesteś obserwowany i słuchany." - policjant na emeryturze, 7 lat doświadczenia w wydziale ds. zwalczania przestępczości zorganizowanej

6. "W zespole zarządzającym kryzysem nie ma miejsca dla gwiazd czekających na swoje 5 minut, aby pokazać się w głównych wydaniach dzienników." - dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w międzynarodowym banku, 3 lata doświadczenia w komunikacji marketingowej

7. "Kryzysem nie można skutecznie zarządzać za pomocą komunikatów prasowych." - rzecznik prasowy spółki giełdowej, 7 lat doświadczenia w public relations

8. "Zadbaj o szkolenie medialne grupy osób. Jednoosobowe zarządzanie kryzysem jest nieskuteczne, bo nie można być jednocześnie w kilku miejscach. Przeszkolenie wybranej grupy kluczowych pracowników zapewnia spójną komunikację we wszystkich fazach cyklu kryzysowego." - specjalista ds. komunikacji z mediami w administracji publicznej, 13 lat doświadczenia w public relations

9. "To, co wydarzy się w kryzysie na pewno nie będzie na pierwszym miejscu Twojej listy scenariuszy kryzysowych." - dyrektor ds. komunikacji kryzysowej, 8 lat doświadczenia w zarządzaniu komunikacją kryzysową

10. "Wszystko co powiesz i zrobisz może być wykorzystane przeciwko Tobie przez opinię publiczną." - polityk, 13 lat doświadczenia w polityce

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *