Lubisz swoją firmę, organizację lub instytucję? Jesteś doceniany w pracy? Czujesz, że szef ma do Ciebie zaufanie?
Jeżeli sam jesteś szefem, czy wiesz jak Twoi pracownicy odpowiedzieliby na te pytania?
Oto 20 pytań, które pomogą wstępnie ocenić czy pracownicy dobrze myślą i mówią o Twojej firmie, organizacji lub instytucji i czy przypadkiem nie siedzisz na beczce prochu.
Szczere odpowiedzi na te pytania pomogą znaleźć słabe punkty i przygotować program poprawy.
I. Czy pracownicy spełniają Twoje oczekiwania?
1. Czy sprawdziłeś w ciągu ostatnich 12 miesięcy na jakich stanowiskach pracują i jakie zadania wykonują Twoi pracownicy?
Tak ___ / Nie ___
2. Czy do każdego stanowiska przypisana jest lista obowiązków?
Tak ___ / Nie ___
3. Czy każdy pracownik zna swoje aktualne obowiązki?
Tak ___ / Nie ___
4. Czy powiedziałeś każdemu pracownikowi czego od niego oczekujesz w tym roku?
Tak ___ / Nie ___
5. Czy pomagasz pracownikom podnosić kwalifikacje zawodowe?
Tak ___ / Nie ___
6. Czy wiesz jakie szkolenia odbyli?
Tak ___ / Nie ___
7. Czy wszystkie szkolenia przyniosły zaplanowane efekty?
Tak ___ / Nie ___
II. Jak angażujesz pracowników?
8. Czy pracownicy znają Twoje plany biznesowe?
Tak ___ / Nie ___
9. Czy rozmawiasz z pracownikami o tym, co im przeszkadza w wykonywaniu obowiązków?
Tak ___ / Nie ___
10. Czy spotykasz się z pracownikami na zebraniach?
Tak ___ / Nie ___
11. Czy jesteś zadowolony z efektywności tych zebrań?
Tak ___ / Nie ___
12. Czy sprawdzasz czy ustalenia podejmowane na zebraniach są realizowane w terminie?
Tak ___ / Nie ___
III. Ja zarządzasz morale pracowników?
13. Czy musisz zajmować się rozwiązywaniem konfliktów między pracownikami?
Tak ___ / Nie ___
14. Czy potrafisz skutecznie rozwiązywać konflikty w pracy?
Tak ___ / Nie ___
15. Czy masz procedury rozwiązywania konfliktów?
Tak ___ / Nie ___
16. Czy znasz zawodowe oczekiwania i potrzeby swoich pracowników?
Tak ___ / Nie ___
17. Czy potrafisz wykorzystać pracę w grupie do poprawy efektywności firmy, organizacji lub instytucji?
Tak ___ / Nie ___
IV. Jak wprowadzasz innowacje?
18. Czy pracownicy niechętnie przyjmują zmiany w pracy?
Tak ___ / Nie ___
19. Czy wiesz kiedy wprowadzać innowacje?
Tak ___ / Nie ___
20. Czy potrafisz realizować nowe pomysły i wprowadzać najnowsze technologie bez zakłócania normalnego funkcjonowania firmy, organizacji lub instytucji?
Tak ___ / Nie ___
Jesteś zadowolony z kultury pracy w Twojej firmie, organizacji lub instytucji? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz