FAQ

W zarządzaniu kryzysowym liczy się szybka i prawidłowa ocena sytuacji - zwykle na podstawie niepełnych danych - i podejmowanie trafnych decyzji.

Podstawą analizy sytuacji (co się stało i co się jeszcze wydarzy) jest umiejętność zadawania właściwych pytań. Bez celnych pytań nie ma dobrych odpowiedzi.

Oto 50 odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania na naszych szkoleniach kryzysowych, publikowane w "Pressence Newsletter":

1. Jak przygotować konferencję prasową w sytuacji kryzysowej?

2. Kto ma być rzecznikiem prasowym w sytuacji kryzysowej?

3. Czy w zarządzaniu kryzysowym najważniejsza jest komunikacja?

4. Jakie są główne przyczyny błędów w komunikacji kryzysowej?

5. Czy media społecznościowe mogą zastąpić kryzysową stronę WWW?

6. Co sądzisz o roli pre-mortem w planowaniu kryzysowym?

7. Jakich wyrażeń należy unikać w komunikacji kryzysowej?

8. Jaka jest rola zaufania w zarządzaniu kryzysowym?

9. Dlaczego warto się przygotować do zarządzania kryzysem?

10. Czy kryzysowy plan operacyjny jest ważniejszy od planu komunikacji?

11. Jaka jest wartość darmowych szablonów komunikacji kryzysowej, które można znaleźć w Internecie?

12. Jaki styl zarządzania jest najbardziej skuteczny w sytuacji kryzysowej z pracownikami?

13. Jakie cechy powinien mieć ekspert zarządzania sytuacją kryzysową?

14. Kto zarządza symulacją kryzysową?

15. Kto powinien znać szczegóły symulacji kryzysowej?

16. Czego oczekują od siebie eksperci PR i prawnicy w zarządzaniu sytuacją kryzysową?

17. Jakie są priorytety w zarządzaniu sytuacją kryzysową?

18. Jaka jest rola języka ciała w sytuacji konfliktowej?

19. Czy to prawda, że kobiety mniej kłamią?

20. Kto jest ważniejszy w sytuacji kryzysowej – prawnik czy ekspert PR?

21. Czy kryzys online jest groźniejszy od kryzysu tradycyjnego?

22. Czy można rozwiązać każdy konflikt?

23. Czy zespoły kryzysowe mają jakieś słabe strony?

24. Czy w komunikacji kryzysowej obowiązuje absolutna transparentność?

25. Jakie są symptomy kryzysowego stylu zarządzania firmą?

26. Kiedy zatrudnić eksperta zarządzania kryzysem?

27. Czy w pierwszych godzinach kryzysu należy komunikować się z mediami za pomocą pisemnych oświadczeń?

28. Jak przygotować firmę do kryzysu?

29. Czym różni się ryzyko czyste od spekulacyjnego?

30. Jaka jest rola szefa zespołu kryzysowego? Jak powinien organizować jego pracę?

31. Jak należy rozumieć ryzyko reputacyjne?

32. Jak ćwiczyć podejmowanie decyzji w kryzysie?

33. Co jest łatwiejsze: zarządzanie ryzykiem czy tłumaczenie się z błędów w ocenie zagrożenia?

34. Czy bojkot produktów może być poważnym zagrożeniem dla firmy?

35. Jak zmniejszyć podatność firmy na kryzys?

36. Czy teorię Czarnego Łabędzia można odnieść do praktyki zarządzania ryzykiem i kryzysem?

37. Jaki rodzaj kryzysu jest najtrudniejszy w zarządzaniu?

38. Czy organizacja może opanować publiczną panikę lub mitygować żądania szybkiego przekazywania wszystkich informacji kiedy nieznany jest zakres i poziom zagrożenia?

39. Mam wrażenie, że nie przepadasz za planami kryzysowymi. Dlaczego?

40. Jakie są kryteria doboru zespołu zarządzania sytuacją kryzysową?

41. Czy rzecznik prasowy powinien ujawniać emocje w sytuacji kryzysowej? Kto jest lepszym rzecznikiem w kryzysie: kobieta czy mężczyzna?

42. Czy są sytuacje kiedy firma nie powinna przepraszać?

43. Jaka jest różnica między żalem i skruchą? Jak to wpływa na treść przeprosin w komunikacji kryzysowej?

44. Co to jest apologia, kategoria i antapologia? Czy apologia może być wykorzystana do zarządzania komunikacją kryzysową w mediach?

45. Czy jest jakiś prosty wzór matematyczny, który pomoże ocenić wstępnie ryzyko wystąpienia kryzysu?

46. Podręczniki zarządzania ryzykiem i komunikacją kryzysową często odradzają spekulacji ("a co będzie jeżeli...?"). Czy ta rada sprawdza się w praktyce?

47. W ramach przygotowań do zarządzania komunikacją kryzysową planujemy opracować listę standardowych pytań zadawanych przez media w kryzysie. Jakie to pytania?

48. Awaria w elektrowni atomowej. Strajk generalny. Dymisja ministra. Jakie słowo najlepiej opisuje takie wydarzenia? Incydent, wypadek czy kryzys?

49. Jaka jest Twoja definicja reputacji i czy możesz podać kilka metod naprawy reputacji w kryzysie?

50. Czy możesz podać przykładowy scenariusz symulacji kryzysowej?

Jeśli masz pytanie o zarządzaniu komunikacją kryzysową lub jesteś zainteresowany naszym szkoleniem, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Kontakt

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *