Za rok, miesiąc czy tydzień? W poniedziałek rano czy piątek po południu? A może w ten weekend?
Niezmiernie trudno jest przewidzieć dzień i godzinę kiedy będziesz miał do czynienia z zarządzaniem sytuacją kryzysową, ale zawsze możesz się do tego przygotować, na przykład opracowując szablony pierwszych komunikatów dla mediów i kluczowe przekazy dopasowane do konkretnych zdarzeń.
Jednym z praktycznych sposobów sprawdzenia czy firma potrzebuje szkolenia jest zapytanie jak by się zachowała w kilku typowych sytuacjach kryzysowych.
Co by Twoja firma, instytucja lub organizacja zrobiła, gdyby jedna z tych trzech sytuacji wydarzyła się dzisiaj?
1. scenariusz: wywiad na żywo dla radia.
Ostatniej nocy doszło do włamania do Twojego biura. Skradziono m.in. wszystkie laptopy i pendrive'y. Reporter lokalnej stacji radiowej chce się dowiedzieć czy złodzieje nie zdobyli przy okazji danych osobowych Twoich klientów. Z podobnymi pytaniami także dzwonią od rana zaniepokojeni klienci.
Sprawdź czy potrafisz zarządzać komunikacją kryzysową https://t.co/qq096x6BVN #kryzys #media pic.twitter.com/fO9S30bjpy
— Pressence PR (@pressencepr) 13 marca 2016
2. scenariusz: telewizyjny wywiad na żywo na miejscu zdarzenia.
W weekend wybuchł bojler do podgrzewania wody w pomieszczeniu sąsiadującym z główną serwerownią. Gorąca woda zalała podłogę na całym piętrze i uszkodziła wewnętrzną sieć informatyczną. Reporter regionalnej telewizji chce zapytać o szczegóły, na przykład jak ten wypadek wpłynie na działalność firmy i jej relacje z klientami.
3. scenariusz: wywiad telefoniczny dla krajowego dziennika.
Jeden z Twoich pracowników opublikował na prywatnym profilu na Facebooku bardzo obraźliwy wpis o znanym i lubianym sportowcu, którzy przyznał publicznie, że cierpi na depresję i niedawno rozpoczął terapię. Komentarz pracownika jest często udostępniany, cytowany i krytykowany na Facebooku. Zauważyły to media. Reporterzy dzwonią z pytaniami co w tej sytuacji zamierza zrobić Twoja firma i czy mogą porozmawiać z autorem niefortunnego wpisu.
Jeżeli masz wątpliwości jak postąpić w tych trzech sytuacjach, prosimy o kontakt – powiemy jak rozmawiać z mediami i opinią publiczną. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz