Zarządzanie sytuacją kryzysową jest kluczową funkcją każdej organizacji.
Porażka w zarządzaniu kryzysowym może skutkować poważnymi szkodami dla interesariuszy, nadszarpnąć finansowe aktywa organizacji lub nawet je zrujnować.
W zespole zarządzania kryzysem zawsze powinno być miejsce dla praktyka PR.
Oto co radzą ci, którzy mieli do czynienia z co najmniej jednym kryzysem:
1. "Buduj relacje z mediami na długo przed pierwszym kryzysem. Kiedy zaczynałam pracę w public relations nie znałam osobiście żadnego dziennikarza. Dziś znam wszystkich z mojej listy mediów." - kierownik działu marketingu w wydawnictwie, 5 lat doświadczenia w public relations
2. "W czasie kryzysu dziennikarze, z którymi spędziłeś tyle czasu na przyjęciach nagle zamieniają się w zimne i bezlitosne hieny. Komunikacja z mediami w kryzysie to bardzo skomplikowana układanka, w której dobre relacje z dziennikarzami są tylko jednym z jej elementów." - kierownik działu public relations w firmie odzieżowej, 3 lata doświadczenia w public relations
3. "Wójt, burmistrz lub prezydent, który krzyczy do słuchawki, że absolutnie panuje nad sytuacją i tak naprawdę to nie ma żadnego kryzysu daje sygnał, że jest dokładnie na opak." - konsultant public relations, 4 lata doświadczenia w zarządzaniu kryzysem w administracji państwowej
4. "Czyny więcej mówią niż słowa. Jeżeli klient nie ma zamiaru niezwłocznie rozwiązać problem i przystąpić do odbudowy wizerunku, wtedy nikt nie okaże mu odrobiny zaufania i lepiej z miejsca odrzucić ofertę współpracy z nim." - konsultant public relations, 3 lata doświadczenia w strategicznym zarządzaniu kryzysem
5. "Kiedy masz wrażenie, że nikt Ciebie nie widzi i nikt nie słucha, to znaczy, że jesteś obserwowany i słuchany." - policjant na emeryturze, 7 lat doświadczenia w wydziale ds. zwalczania przestępczości zorganizowanej
6. "W zespole zarządzającym kryzysem nie ma miejsca dla gwiazd czekających na swoje 5 minut, aby pokazać się w głównych wydaniach dzienników." - dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w międzynarodowym banku, 3 lata doświadczenia w komunikacji marketingowej
7. "Kryzysem nie można skutecznie zarządzać za pomocą komunikatów prasowych." - rzecznik prasowy spółki giełdowej, 7 lat doświadczenia w public relations
8. "Zadbaj o szkolenie medialne grupy osób. Jednoosobowe zarządzanie kryzysem jest nieskuteczne, bo nie można być jednocześnie w kilku miejscach. Przeszkolenie wybranej grupy kluczowych pracowników zapewnia spójną komunikację we wszystkich fazach cyklu kryzysowego." - specjalista ds. komunikacji z mediami w administracji publicznej, 13 lat doświadczenia w public relations
9. "To, co wydarzy się w kryzysie na pewno nie będzie na pierwszym miejscu Twojej listy scenariuszy kryzysowych." - dyrektor ds. komunikacji kryzysowej, 8 lat doświadczenia w zarządzaniu komunikacją kryzysową
10. "Wszystko co powiesz i zrobisz może być wykorzystane przeciwko Tobie przez opinię publiczną." - polityk, 13 lat doświadczenia w polityce
Szkolenia kryzysowe, symulacje kryzysowe i plany kryzysowe, bo licho nie śpi... Tel. 77 441 40 14.
Porady ekspertów zarządzania kryzysem
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w usłudze TwitterUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Posty (Atom)