Zapobieganie kryzysowi polega w dużej mierze na racjonalnym wykorzystywaniu... zdrowego rozsądku. Szkoda, że tak rzadko korzysta się z tej metody.
Kiedy odwiedzam firmę klienta mam w zwyczaju przyglądać się wszystkiemu oczami wścibskiego reportera, dociekliwego policjanta, nieżyczliwego klienta, rozżalonego pracownika lub osoby, która szuka pretekstu, żeby podać firmę do sądu.
Takie nastawienie pomaga mi zorientować się jak firma jest przygotowana do zarządzania sytuacją kryzysową.
Oto 13 przykładów potencjalnie szkodliwych sytuacji i zachowań:
1. Pracownicy noszą ubiory, które klienci lub inni pracownicy mogą uznać za niestosowne lub nawet obraźliwe (na przykład koszulki z prowokującymi hasłami lub rysunkami).
2. Łatwe do podsłuchania rozmowy na poufne tematy.
3. Dokumenty na biurku pozostawione bez opieki – albo porzucone na kserokopiarkach.
4. Głośne przeklinanie.
5. Monitory z wygaszaczami ekranu zawierającymi obraźliwe treści.
6. Komputery z otwartymi dokumentami, pozostawione bez opieki.
7. Karteczki z hasłami i kodami przyklejone do komputerowych monitorów.
8. Pracownicy wygłaszający obraźliwe uwagi i komentarze na temat klientów, kierownictwa, dostawców i samej firmy.
9. Wyjścia awaryjne pozamykane na kłódki.
10. Przeterminowane gaśnice.
11. Instrukcje obsługi urządzeń biurowych napisane niejasnym językiem (albo napisane w obcym języku).
12. Nieznane osoby spoza firmy przebywające na terenie firmy bez identyfikatora.
13. Pracownicy spoglądający na wszystkie osoby spoza firmy z niechęcią lub nawet wrogością.
Przygotuj listę potencjalnie szkodliwych sytuacji i zachowań i zastanów się jak zmniejszyć ryzyko ich wystąpienia – zanim ktoś je wykorzysta przeciwko firmie.
Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu do zarządzania sytuacją kryzysową, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Szkolenia kryzysowe, symulacje kryzysowe i plany kryzysowe, bo licho nie śpi... Tel. 77 441 40 14.
Strona główna » ryzyko » Antykryzysowy zdrowy rozsądek
wtorek, 16 listopada 2010
Antykryzysowy zdrowy rozsądek
Autor:
Bogusław Feliszek
o
06:00:00
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz