Spójna, jasna i celowa komunikacja pomaga osiągać sukcesy w pracy.
Oto 45 sprawdzonych porad jak lepiej komunikować się w pracy i tym samym unikać konfliktów i kryzysów.
1. Wstań kiedy wszyscy wstają i usiądź kiedy inni siedzą. Komunikuj się z innymi na ich poziomie.
2. Obserwuj język ciała – on nie kłamie.
3. Pamiętaj, że nie musisz reagować na każde zdanie lub komentarz.
4. Starannie dobieraj słowa.
5. Mów i pisz jasno.
6. Kontroluj swoje nawyki językowe, fleksję, tempo mówienia i ton głosu.
7. Unikaj wchodzenia ludziom w słowo. Wszyscy jesteśmy dorośli. Kiedy mówią dwie osoby, jedna nie słucha.
8. Zostaw wyrażenia slangowe w domu, najlepiej w piwnicy.
9. W rozmowie skup się na innych, nie na sobie.
10. Wplataj do konwersacji imię rozmówcy – każdy lubi swoje imię.
11. Korzystaj z pauzy i ciszy – umiejętnie dobrane są silniejsze od słów.
12. Pisz, żeby coś powiedzieć – nie, żeby zrobić wrażenie.
13. Słuchaj z zamkniętymi ustami.
14. Odpowiadając na pytanie, korzystaj z metody "P-R-R": Pauza, Refleksja, Reakcja.
15. Witaj się z recepcjonistką i szefem firmy w ten sam sposób.
16. Uśmiechaj się i patrz w oczy – to uniwersalny język.
17. Doskonal swój styl komunikacji obserwując i naśladując ludzi, których szanujesz, podziwiasz i którzy odnoszą sukcesy.
18. Mów z pasją i od serca.
19. Wszystkie ważne telefony wykonuj przed południem.
20. Postępuj zgodnie z tym, co mówisz.
W drugiej części kolejne porady jak poprawić skuteczność komunikacji biznesowej.
Szkolenia kryzysowe, symulacje kryzysowe i plany kryzysowe, bo licho nie śpi... Tel. 22 379 63 40.
Strona główna » pracownik » 45 sposobów poprawy komunikacji w pracy - część 1/2
czwartek, 13 października 2011
45 sposobów poprawy komunikacji w pracy - część 1/2
Autor:
Bogusław Feliszek
o
06:00:00

Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Kategorie:
komunikacja,
konwersacja,
pracownik

Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz