niedziela, 23 lipca 2017

Ile kosztuje plan kryzysowy

Kiedy firma rozmawia z nami o stworzeniu lub aktualizacji planu kryzysowego wcześniej lub później (zwykle wcześniej) pada pytanie: "Ile będzie kosztować plan kryzysowy?"

Nasza odpowiedź: "To zależy. Cena jest wypadkową kilku zmiennych."

Na przykład:

1. Mała firma może kupić plan kryzysowy za 1500 złotych netto. Jeśli ma pod ręką wszystkie potrzebne informacje, może mieć gotowy plan za 30 minut.

2. Duża firma zwykle potrzebuje rozbudowanego planu kryzysowego dokładnie dopasowanego do jej sytuacji i potrzeb. Taki plan może kosztować kilkanaście tysięcy złotych a jego opracowanie zajmie kilka miesięcy.

Oto trzy najważniejsze czynniki kształtujące koszt przygotowania planu kryzysowego:

  1. Stopień przygotowania firmy do zarządzania kryzysem.
  2. Wielkość firmy, jej struktura organizacyjna i zakres planu.
  3. Stopień dopasowania i rodzaj pomocy potrzebny w procesie planowania.

A teraz kilka słów wyjaśnienia do każdego punktu.

1. Stopień przygotowania firmy do zarządzania kryzysem.

Oto czynniki opisujące przygotowanie do zarządzania kryzysem:

  • Czy firma przystępuje do przygotowania planu kryzysowego od samego początku czy ma już taki plan i chodzi o jego aktualizację i/lub rozszerzenie?
  • Czy firma przechodziła jakieś kryzysy? Kiedy był ostatni? Jak poważny? Jakie były jego skutki?
  • Czy firma ma rzecznika prasowego? Czy rzecznik przeszedł szkolenie medialne?
  • Czy pracownicy i kierownictwo firmy uważają przygotowanie do zarządzania kryzysem za absolutny priorytet?

2. Wielkość firmy, jej struktura organizacyjna i zakres planu.

Aby ocenić złożoność i zakres prac bierzemy pod uwagę m. in.:

  • Baza interesariuszy (liczba grup interesariuszy potrzebnych do ochrony i/lub wzmocnienia reputacji),
  • Liczba oddziałów, miast i krajów, w których działa firma,
  • Rodzaj i zakres najbardziej prawdopodobnych i najgroźniejszych kryzysów.

3. Stopień dopasowania i rodzaj pomocy potrzebny w procesie planowania.

  • Potrzebujesz plan maksymalnie dopasowany do Twojej firmy czy na tym etapie rozwoju firmy wystarczy ogólny plan?
  • Szukasz specjalisty zarządzania kryzysowego, który razem z Twoim zespołem stworzy plan kryzysowy czy chcesz otrzymać do ręki gotowy plan?

Konkluzja

Przygotowanie planu kryzysowego może być stosunkowo tanim i prostym przedsięwzięciem dla małej firmy. Natomiast dla dużej lub działającej w ryzykownej branży firmy jest to projekt wymagający większych środków i dłuższego czasu.

Warto pamiętać, że plan kryzysowy jest tylko elementem programu zarządzania kryzysowego. Jest podstawą tego programu, ale plan nie zastąpi doświadczonego zespołu kryzysowego. Bez przećwiczenia wszystkich jego modułów na warsztacie kryzysowym lub symulacji kryzysowej nie ochroni firmy w sytuacji kryzysowej.

Jeśli chcesz dowiedzieć się ile kosztuje plan kryzysowy dla Twojej firmy, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *