Na naszych szkoleniach kryzysowych zwracamy uwagę na to, żeby uczestnicy umieli:
1. zadawać celne pytania,
2. opisywać problemy z wielu perspektyw,
3. przewidywać i analizować reakcje różnych interesariuszy,
4. unikać pułapek wynikających z przyjmowania "oczywistych" założeń,
5. stosować zasady jasnego i krytycznego myślenia,
6. radzić sobie ze skomplikowanymi i zagmatwanymi problemami.
Oto co najczęściej mówią uczestnicy naszych szkoleń kryzysowych:
1. "Każdy pracownik jest rzecznikiem prasowym swej organizacji i ma do czynienia z zarządzaniem kryzysem - bez względu na to czy mu się to podoba czy nie!"
2. "Przygotowanie do zarządzania kryzysem i komunikacją kryzysową musi być wspierane przez szefa organizacji; inaczej, plany zjedzą myszy (i komputerowe myszki), a nauka ze szkoleń pójdzie w las."
3. "Wszystkie zagrożenia należy brać poważnie: zagrożenia dla życia, zdrowia i własności, zagrożenia dla reputacji, zagrożenia dla ciągłości operacyjnej i zagrożenia dla wartości akcji."
4. "Kryzysy nie muszą zamieniać się w długotrwałe katastrofy. Nawet katastrofy nie muszą trwać długo."
5. "Pracownicy działu obsługi klienta należą do grupy, która ma najwięcej możliwości, aby dostrzec i rozwiązywać problemy zanim przerodzą się w kryzysy, ale potrzebują do tego dodatkowego szkolenia."
6. "W kontaktach z mediami nie ma czegoś takiego jak 'brak komunikacji' czy 'bezczynność'. Milczenie jest komunikacją. Inercja też wywołuje skutki.
7. "Fakt, że z powodzeniem komunikuję się z dziennikarzami kiedy mam do przekazania dobrą nowinę wcale nie znaczy, że równie dobrze wypadnę w wywiadzie w sytuacji kryzysowej."
8. "Nie musisz tłumaczyć się z tego, czego nie powiedziałeś.
9. "Im mniej powiesz w sytuacji kryzysowej, tym więcej będzie zapamiętane."
10. "Jeżeli nie określisz zawczasu jasno i bez cienia wątpliwości kto może i kto nie może wypowiadać się publicznie w imieniu organizacji, będziesz miał w kryzysie więcej rzeczników niż możesz sobie wyobrazić."
Szkolenia kryzysowe, symulacje kryzysowe i plany kryzysowe, bo licho nie śpi... Tel. 77 441 40 14.
Co mówią uczestnicy naszych szkoleń
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w usłudze TwitterUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Posty (Atom)