Kierownictwo doszło do wniosku, że firma powinna mieć plan zarządzania komunikacją kryzysową. Brawo!
Zdecydowano też, że opracowaniem planu zajmie się agencja PR.
Jak przygotować się do pierwszego spotkania z ekspertem zarządzania komunikacją kryzysową?
Oto lista 20 pytań, które zadajemy klientom na pierwszym spotkaniu:
1. Czy w firmie jest dział public relations? Jaka jest rola działu PR w zarządzaniu kryzysem i komunikacją kryzysową?
2. Czy firma ma rzecznika prasowego? Jak długo? Czy jest rezerwowy rzecznik prasowy?
3. Kto oprócz rzecznika może wypowiadać się publicznie w imieniu firmy?
4. Co firma robi, żeby pracownicy dobrze o niej mówili?
5. Co firma robi, żeby dziennikarze dobrze o niej mówili?
6. Co firma robi, żeby sąsiedzi dobrze o niej mówili?
7. Czy firma ma listę kontaktów medialnych? Kiedy była ostatnio aktualizowana?
8. Czy firma ma politykę medialną?
9. Kiedy ostatnio firma miała do czynienia z zarządzaniem kryzysem? Dlaczego to był kryzys? Kto się tym zajmował? Czy ta osoba pracuje jeszcze w firmie? Czy jest jakaś dokumentacja?
10. Czy firma zajmuje się zarządzaniem reputacją online?
11. Czy firma ma witrynę do komunikacji kryzysowej (dark site)?
12. Kto zajmuje się prowadzeniem biura prasowego online?
13. Czy firma ma konto firmowe na Facebooku? Kto je prowadzi?
14. Czy firma ma konto firmowe na Twitterze? Kto je prowadzi?
15. Kto w firmie zajmuje się zarządzaniem ryzykiem?
16. Czy firma ma listę potencjalnych zagrożeń/wypadków/kryzysów? Jak została utworzona? Kiedy powstała? Jak często jest aktualizowana?
17. Kto w firmie ma prawo powiedzieć: MAMY KRYZYS? Czy osoby decyzyjne odróżniają wypadki od kryzysów? Czy jest definicja wypadku? Czy jest definicja kryzysu?
18. Czy firma ma plany awaryjne do zarządzania konkretnymi wypadkami?
19. Co najgorszego mogłoby się teraz wydarzyć?
20. Na ile firma wycenia swoją reputację?
To nie jest pełna lista pytań. Jeżeli chcesz otrzymać taką listę, napisz do nas.
Szkolenia kryzysowe, symulacje kryzysowe i plany kryzysowe, bo licho nie śpi... Tel. 77 441 40 14.
Strona główna » reputacja » 20 pytań do planu kryzysowego
wtorek, 14 czerwca 2011
20 pytań do planu kryzysowego
Autor:
Bogusław Feliszek
o
06:00:00
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Kategorie:
komunikacja,
kryzys,
reputacja
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz