Pracujesz dla głupola?
Zły szef to źródło wielu nieporozumień, konfliktów i kryzysów.
Okropni szefowie potrafią zepsuć dzień, zniszczyć morale i skłócić pracowników.
Oto 30 pytań, które pomogą ocenić jakiego masz szefa.
Zaparz filiżankę kawy, weź czerwony długopis i odpowiedz szczerze na pytania.
1. Czy robisz wszystko, żeby unikać kontaktu z szefem? TAK / NIE
2. Czy często pytasz sekretarkę szefa w jakim jest humorze zanim wejdziesz do jego biura, żeby o coś zapytać? TAK / NIE
3. Czy wahasz się z przedstawieniem własnej opinii, bo wiesz, że nie będzie wzięta pod uwagę? TAK / NIE
4. Czy rzadko słyszysz podziękowanie, mimo że ciężko pracujesz? TAK / NIE
5. Czy szef krytykuje Cię przed innymi pracownikami? TAK / NIE
6. Czy szef unika podejmowania decyzji? TAK / NIE
7. Czy musisz sam prosić o ocenę tego, co robisz? TAK / NIE
8. Czy w ocenie są wyłącznie informacje o tym, co robisz źle? TAK / NIE
9. Czy szef często powtarza: "Zajmij się tym!" (bez słowa wyjaśnienia) i znika? TAK / NIE
10. Czy szef faworyzuje ulubieńców? TAK / NIE
11. Czy szef wyśmiewa Twoje słabości? TAK / NIE
12. Czy szef zbywa Twoje pytania o szanse rozwoju zawodowego słowami: "Pracuj ciężko i niczym się nie przejmuj"? TAK / NIE
13. Czy kiedy próbujesz porozmawiać z szefem pozwala, żeby wam przeszkadzano? TAK / NIE
14. Czy szef sobie przypisuje Twoje sukcesy w pracy? TAK / NIE
15. Czy szef stale zleca Ci dodatkowe zadania, mimo że masz mnóstwo obowiązków? TAK / NIE
16. Czy szef egzekwuje z żelazną konsekwencją wszystkie przepisy, bez względu na indywidualne przypadki i okoliczności? TAK / NIE
17. Czy szef lubi powtarzać: "Rób co każę. Nikt Ci nie płaci za myślenie." TAK / NIE
18. Czy ludzie nie szukają pracy w Twoim dziale z powodu okropnej reputacji szefa? TAK / NIE
19. Czy co najmniej jedna osoba zrezygnowała z pracy w Twoim dziale w ciągu roku, gdyż nie mogła wytrzymać z szefem? TAK / NIE
20. Czy Twoi współpracownicy dyskutują przez minimum 10 minut w tygodniu o zachowaniu szefa? TAK / NIE
21. Czy pracownicy z Twego działu rzadko awansują? TAK / NIE
22. Czy szef częściej do Ciebie mówi niż z Tobą rozmawia? TAK / NIE
23. Czy minimum raz w tygodniu skarżysz się na swego szefa przyjacielowi lub członkowi rodziny? TAK / NIE
24. Czy szef "zapomina" przekazać Ci informacje znane Twoim współpracownikom? TAK / NIE
25. Czy szef często odwołuje w ostatniej chwili spotkania z Tobą z powodu "pilnych" spraw? TAK / NIE
26. Czy w okresowej ocenie pracy nie ma konkretnych przykładów co zrobiłeś dobrze i co źle? TAK / NIE
27. Czy to, co szef mówi nie zgadza się z tym, co robi? TAK / NIE
28. Czy szef ignoruje Twoje skargi? TAK / NIE
29. Czy szef zwołuje zebrania tylko po to, żeby "sobie pogadać"? TAK / NIE
30. Czy rzadko możesz spróbować w pracy czegoś nowego, mimo ponawianych próśb? TAK / NIE
Sprawdź wynik!
Ile raz wybrałeś TAK?
0-5: Jesteś szczęściarzem.
6-10: Szef jest niezłym liderem, który – jak każdy – czasem popełnia błędy.
11-20: Współpraca z szefem raczej nie układa się najlepiej. Musisz zdecydować czy warto "walczyć o swoje". Wiele osób toleruje trudnych szefów, bo – mimo wszystko – uczą się nowych rzeczy, lubią co robią lub nie chcą stracić pracy. Jeżeli żaden z tych punktów Ciebie nie dotyczy, mądrze będzie rozważyć opcję zmiany pracy.
21-30: Twoje zdrowie i samopoczucie są zagrożone. Szykuj nowe CV i zacznij dyskretnie rozglądać się za nowym pracodawcą. Jeżeli nie jesteś masochistą, nie marnuj energii w obecnej pracy.
Jeśli zaznaczyłeś punkty: 5, 10, 11, 14 i 17, możesz być w dużym kłopocie. Szefowie, którzy lekceważą pracowników, ordynarnie krytykują, wykorzystują i zastraszają, są szczególnie niebezpieczni – potrafią zniszczyć wiarę w siebie i sens wykonywanej pracy. Żadne miejsce pracy nie jest warte takiego poświęcenia.
Szkolenia kryzysowe, symulacje kryzysowe i plany kryzysowe, bo licho nie śpi... Tel. 77 441 40 14.
Strona główna » zarządzanie kryzysowe » Masz okropnego szefa?
piątek, 17 lutego 2012
Masz okropnego szefa?
Autor:
Bogusław Feliszek
o
06:00:00
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Kategorie:
kryzys,
pracownik,
zarządzanie kryzysowe
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz