czwartek, 13 marca 2014

Dlaczego cudzy kryzys jest dla Ciebie ważny

Corrida nie jest wyszukaną rozrywką.

W czasach taniej rozrywki kiedy widzowie regularnie oglądają ludzi poddawanych różnym dziwnym sprawdzianom, poniżającym testom lub po prostu robiących z siebie idiotów, łatwo przyjąć postawę: "Jak to dobrze, że to nie mnie się przytrafiło."

Podglądać innych? Dlaczego nie? Ale być na ich miejscu, na przykład stanąć oko w oko z wściekłym bykiem? Nigdy.

Jak zatem masz się zachować kiedy czytasz lub słyszysz o tragicznym wypadku lub kryzysie w Twojej branży?

W konkurencyjnej firmie ginie pracownik, w sąsiednim województwie trąba powietrzna niszczy infrastrukturę komunalną wartą miliony złotych, członek zarządu jest oskarżony o malwersacje. Czy Ciebie to interesuje?

Mądry szef uważnie obserwuje wszystkie sytuacje kryzysowe u konkurencji. Kłopoty innej firmy powinny zachęcić do sprawdzenia czy coś takiego może spotkać także Ciebie.

Zadaj sobie kilka pytań

1. Gdzie masz plan zarządzania kryzysem i komunikacją kryzysową?

2. Kto wie gdzie jest ten plan?

3. Kto go ostatnio aktualizował?

4. Kiedy ostatnio był testowany?

5. Czy wykryto jakieś błędy i czy zostały już usunięte?

6. Kiedy byłeś ostatnio na szkoleniu medialnym i co z niego pamiętasz?

7. Jakie masz relacje z głównymi interesariuszami (lokalna społeczność, organa państwowe i media)?

W sytuacji kryzysowej nie będzie czasu na takie rozważania.

Działaj z planem

Jeśli chcesz naprawić dach, zrób to kiedy świeci słońce. To samo dotyczy przygotowania firmy do stawienia czoła kryzysowi.

Zbierz – jako szef – odpowiedzi na wszystkie pytania i przekaż je osobie odpowiedzialnej za przygotowanie do zarządzania sytuacją kryzysową. Okazując osobiste zainteresowanie dajesz pracownikom wyraźny sygnał, że to dla Ciebie priorytetowa sprawa.

Wracaj do tematu na zebraniach dopóty, dopóki nie będziesz mieć wątpliwości, że firma jest odpowiednio przygotowana do stawienia czoła kryzysowi.

Wyznacz datę ponownego przeglądu gotowości firmy do kryzysu, na przykład za pół roku.

Konkluzja

Jako szefowi firmy nie zależy Ci na atmosferze niepewności i strachu. Wręcz przeciwnie. Chcesz, żeby pracownicy czuli, że znajdują się w środowisku, w którym dominuje przekonanie: "Jesteśmy przygotowani i znajdziemy wyjście z największych tarapatów."

Czy tak właśnie myślą ludzie w Twojej firmie? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *