Na początku śmierć w oczach. 200 km na liczniku. Hamulce nie słuchają.
Nowy produkt jest krytykowany za wygórowaną cenę. Konkurencja podkupiła ważnego pracownika. Uczelnia zapowiedziała podwyżkę czesnego.
Należę do pokolenia, które stres i kryzys kojarzyło z przykrym wydarzeniem pojawiającym się od czasu do czasu. Dziś życie w stresie jest codziennością. Kryzys to nowa norma.
Nawet najbardziej inteligentni ludzie mogą w kryzysie popełniać błędy jeżeli nie potrafią opanować stresu.
"Ludzie, którzy wygrają w przyszłości to osoby, które przekują stres w sukces. Ludzie, którzy przemienią trudne okoliczności w szanse," pisze Justin Menkes w książce "Better Under Pressure".
Kryzys zmusza szefa do koncentracji na najważniejszych celach – na tym, co musi zrobić, żeby odnieść sukces.
Menkes jako doradca firmy headhunterskiej Spencer Stuart zebrał ankiety oceniające kwalifikacje 150 kandydatów na prezesów i po analizie wybrał zachowania wyróżniające szefów osiągających najlepsze wyniki.
Po 5 latach badań sporządził listę trzech cech charakteryzujących najlepszych szefów:
1. Realistyczny optymizm
Realizm, optymizm i szansa. Wyjątkowi liderzy potrafią rozpoznać w kryzysie szansę na zmianę. Muszą mieć pasję brania się z rzeczywistością za bary bez lekceważenia zagrożeń. Liderzy biznesu nie boją patrzeć się na słońce, ale robią to w ciemnych okularach.
2. Znalezienie porządku w chaosie
Chaos, porządek, rozwiązanie. To wymaga nie tylko opanowania, jasnego myślenia i dążenia do zespołowego rozwiązania problemu, ale także odwagi w chwili kiedy reputacja, pozycja i los firmy i jej pracowników wisi na włosku.
3. Podporządkowanie się strategicznym celom
Strategia, wizja i misja. Skuteczni szefowie moderują zachowania pracowników w sytuacji kryzysowej tak, żeby wspólnie wypracować konstruktywne propozycje nie tylko na dziś, ale także na przyszłość.
Opanowanie, współpraca w zespole i szybkie rozwiązanie problemu.
Co jeszcze wyróżnia idealnego eksperta zarządzania sytuacją kryzysową? Napisz o tym w komentarzu.
Szkolenia kryzysowe, symulacje kryzysowe i plany kryzysowe, bo licho nie śpi... Tel. 77 441 40 14.
Strona główna » strategia » Idealny ekspert zarządzania sytuacją kryzysową
czwartek, 29 marca 2012
Idealny ekspert zarządzania sytuacją kryzysową
Autor:
Bogusław Feliszek
o
06:00:00
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz