Firma konsultingowa Deloitte (uwaga: nie łączą mnie z nią żadne relacje komercyjne) opracowała aplikację Bamboo, która ma pomóc firmom zarządzać katastrofami i kryzysami. Aplikacja instalowana w smartfonach jest pierwszym programem działającym niezależnie od sieci operatora komórkowego.
Aplikacja Bamboo (po polsku: Bambus) przechowuje dane o aktualnych procedurach zarządzania kryzysem i planach działania w smartfonach Blackberry, iPhone i telefonach z systemem operacyjnym Android.
Bamboo oferuje:
1. dogodny dostęp do wszystkich firmowych planów zarządzania kryzysem w każdej sytuacji,
2. dostęp do aktualnej listy kontaktów ze wszystkimi pracownikami – lista zintegrowana z systemem zarządzania ciągłości działania (BCM),
3. technologię umożliwiającą szybką aktualizację danych w telefonach pracowników (push technology),
4. możliwość powiadamiania i aktywacji wybranych grup oraz wyznaczania konkretnych zadań,
5. łatwy zapis na centralnym serwerze najnowszych procedur i planów działania,
6. monitoring działania i audyt efektów,
7. łatwy dostęp do kluczowych informacji skracający czas przystąpienia do działania,
8. możliwość wysyłania pracownikom komunikatów (alertów) o wypadku lub kryzysie.
Ostatnie trzęsienie ziemi i tsunami przypominają jak ważna w kryzysie jest komunikacja. Szybkie działanie (na przykład, rozpoczęcie akcji ratowniczej) zmniejsza straty i koszty naprawy zniszczeń.
Zobacz jak działa Bamboo (komentarz w j.angielskim):
Nie sprawdzałem Bamboo w działaniu, ale protokoły i procedury, które poleca zgadzają się z tym co rekomenduję na naszych warsztatach zarządzania kryzysem.
Zanim przetestujesz ten program, wypróbuj możliwości przechowywania danych, dokumentów, planów działania i list kontaktów jakie daje aplikacja Dropbox. Potem wystarczy tylko zadbać, żeby kierownicy zainstalowali ją w swoich telefonach komórkowych.
To tak na początek. Pamiętaj też, żeby zawsze mieć pod ręką najnowszą wersję planu kryzysowego – w domu, w samochodzie, w teczce i w domku letniskowym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz