Masz dobrego nosa do sytuacji kryzysowych?
Czasem wydaje się, że wszystko w firmie dobrze się układa, ale intuicja podpowiada, że jednak coś złego się dzieje.
Oto 15 sytuacji kiedy wyczuwam początek sytuacji kryzysowej:
1. Kierownictwo zapewnia, że interesy idą znakomicie, ale pracownicy twierdzą, że firma ledwo zipie.
2. Tylko jedna osoba w firmie (niekoniecznie prezes) wie co się dzieje, nie potrafi tego wytłumaczyć pozostałym i powtarza w kółko: "Musicie mi uwierzyć na słowo."
3. Kwartalne sprawozdanie finansowe (ku zaskoczeniu wszystkich) pokazuje ogromny wzrost sprzedaży.
4. Rzecznik prasowy firmy każdą wypowiedź zaczyna od stwierdzenia: "To zależy od tego jak rozumiemy __________."
5. Zarząd wierzy, że wystarczy zgasić światło, aby nikt z udziałowców nie zauważył problemu.
6. W firmie nie wolno głośno mówić "Urząd Kontroli Skarbowej".
7. Na konferencji prasowej reporterzy patrzą w sufit po wysłuchaniu ważnego oświadczenia rzecznika prasowego.
8. Prezes, dyrektor zarządzający, główny księgowy, szef kadr ABSOLUTNIE nie mają zamiaru ustąpić ze stanowisk.
9. Najlepsi pracownicy spotykają się z "łowcami głów".
10. 10 pracowników z różnych działów pytanych o misję firmy udziela 10 różnych odpowiedzi.
11. Członkowie zarządu w czasie strajku załogi zastanawiają się "kto za tym stoi" zamiast poszukać przyczyny protestu.
12. Przedstawiciele handlowi są uprzejmie proszeni o zrezygnowanie "z dniem dzisiejszym" z podróży służbowymi autami i skorzystanie z usług transportu publicznego.
13. Kiedy w rozmowy telefonicznej pytasz czy proponowane przez zarząd rozwiązanie jest zgodne z ogólnie przyjętymi normami etycznymi słyszysz po drugiej stronie co najmniej 3-sekundową ciszę.
14. Prezes codziennie zapewnia o bezgranicznym zaufaniu do profesjonalizmu dyrektora finansowego.
15. Szef public relations opisuje plan PR na przyszły rok jako "zogniskowany i wielokierunkowy proces synergicznej komunikacji na interaktywnych płaszczyznach interpolacyjnych."
Tak działa mój antykryzysowy nos. A jak pracuje Twój? Napisz o tym w komentarzu.
Szkolenia kryzysowe, symulacje kryzysowe i plany kryzysowe, bo licho nie śpi... Tel. 77 441 40 14.
Strona główna » zarządzanie kryzysowe » Nos na kryzys
wtorek, 14 grudnia 2010
Nos na kryzys
Autor:
Bogusław Feliszek
o
06:00:00
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Kategorie:
kryzys,
prewencja,
zarządzanie kryzysowe
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz