Zarządzanie sytuacją kryzysową przypomina symultanę – grę w szachy jednocześnie na wielu szachownicach z różnymi przeciwnikami. Nie wszyscy są doświadczonymi mistrzami strategii, ale każdy gra trochę inaczej.
W kryzysie – jak na polu walki – nie ma dobrych decyzji podejmowanych za późno. Szybkość działania jest ważniejsza od perfekcji.
Pięć etapów strategicznego zarządzania kryzysem:
1. Zajmij się problemem, który jest przyczyną kryzysu.
2. Otocz opieką poszkodowanych i członków rodzin (często są to pracownicy).
3. Komunikuj się z pracownikami i zjednaj sobie ich wsparcie (często to oni są ofiarami).
4. Przekazuj informacje ludziom pośrednio dotkniętym przez kryzys, na przykład, rodzinom pracowników, sąsiadom, znajomym, politykom, pracownikom administracji samorządowej i rządowej, klientom, kontrahentom.
5. Kontaktuj się z mediami i korzystaj ze wszystkich dostępnych platform komunikacji zewnętrznej, na przykład portali społecznościowych.
Najgorszym błędem jaki można popełnić w kryzysie jest stworzenia wrażenia, że zarząd zachowuje się w sposób zimny, bezduszny i wyrachowany.
Ludzie mogą wybaczyć nawet największe błędy tylko tym organizacjom, które są gotowe szczerze i otwarcie przyznać się do swoich pomyłek. Nikt nie jest idealny. Każdy ma prawo do błędu i obowiązek go naprawić.
Zimna, bezduszna i wyrachowana organizacja spotka się z identyczną reakcją opinii publicznej. Szczere wzięcie odpowiedzialności za to, co się stało wcale nie musi oznaczać przyznania się do winy i związanej z tym odpowiedzialności prawnej.
Szkolenia kryzysowe, symulacje kryzysowe i plany kryzysowe, bo licho nie śpi... Tel. 77 441 40 14.
Strona główna » zarządzanie kryzysowe » 5 etapów strategii zarządzania kryzysem
wtorek, 24 sierpnia 2010
5 etapów strategii zarządzania kryzysem
Autor:
Bogusław Feliszek
o
06:00:00
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Kategorie:
kryzys,
strategia,
zarządzanie kryzysowe
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz