wtorek, 24 sierpnia 2010

5 etapów strategii zarządzania kryzysem

Zarządzanie sytuacją kryzysową przypomina symultanę – grę w szachy jednocześnie na wielu szachownicach z różnymi przeciwnikami. Nie wszyscy są doświadczonymi mistrzami strategii, ale każdy gra trochę inaczej.

W kryzysie – jak na polu walki – nie ma dobrych decyzji podejmowanych za późno. Szybkość działania jest ważniejsza od perfekcji.

Pięć etapów strategicznego zarządzania kryzysem:

1. Zajmij się problemem, który jest przyczyną kryzysu.

2. Otocz opieką poszkodowanych i członków rodzin (często są to pracownicy).

3. Komunikuj się z pracownikami i zjednaj sobie ich wsparcie (często to oni są ofiarami).

4. Przekazuj informacje ludziom pośrednio dotkniętym przez kryzys, na przykład, rodzinom pracowników, sąsiadom, znajomym, politykom, pracownikom administracji samorządowej i rządowej, klientom, kontrahentom.

5. Kontaktuj się z mediami i korzystaj ze wszystkich dostępnych platform komunikacji zewnętrznej, na przykład portali społecznościowych.

Najgorszym błędem jaki można popełnić w kryzysie jest stworzenia wrażenia, że zarząd zachowuje się w sposób zimny, bezduszny i wyrachowany.

Ludzie mogą wybaczyć nawet największe błędy tylko tym organizacjom, które są gotowe szczerze i otwarcie przyznać się do swoich pomyłek. Nikt nie jest idealny. Każdy ma prawo do błędu i obowiązek go naprawić.

Zimna, bezduszna i wyrachowana organizacja spotka się z identyczną reakcją opinii publicznej. Szczere wzięcie odpowiedzialności za to, co się stało wcale nie musi oznaczać przyznania się do winy i związanej z tym odpowiedzialności prawnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *